Juice Feast

3 tips om goed op te bouwen na een sapkuur

Hou op met me hoor! It’s a wrap… De 21 dagen van m’n juice feast A.K.A. sapkuur zijn voorbij gevlogen. Het opbouwen kan beginnen.
De manier waarop je juice feast verloopt is belangrijk, maar het opbouwen is minstens zo belangrijk. Want als je dit niet handig aanpakt, dan doe je je mooie werk van de afgelopen tijd teniet.

Heb jij plannen om een juice feast te doen? Dan helpen deze tips jou om op een verantwoorde manier op te bouwen.

#1: If you fail to prepare, be prepared to fail
Het belangrijkste is dat je je goed voorbereid als je aan een juice feast begint, maar ook als je je vast gaat breken.
Mentale voorbereiding is van groot belang, maar ook hoe je je koelkast weer vult.
Bereid je goed voor zodat het opbouwen prettig en verantwoord verloopt.

#2: Maak een weekmenu of maandmenu
Als je van tevoren bedenkt hoe je je juice feast gaat breken en gaat opbouwen, dan hoef je niet telkens na te denken wat een handige aanpak is.
Maak daarom tijdens je juice feast of zelfs al voordat je überhaupt begint een weekmenu of een maandmenu.
Schrijf uit wat je op een dag wilt en gaat eten.
Ik heb een maandmenu gemaakt en heb daarin alles opgenomen wat ik aan voedsel ga gebruiken de komende periode.

#3: Ga boodschappen doen tegen het einde of op de eerste dag van het opbouwen
Om verleiding te voorkomen is het verstandig om pas tegen het einde van je juice feast boodschappen te doen.
Je creëert op die manier de minste weerstand voor jezelf. Maak het jezelf gemakkelijk.

Follow the buzz
Op m’n Instagram pagina heb ik de afgelopen periode in posts en stories gedeeld over m’n juice feast.
De komende periode deel ik hoe ik ga opbouwen.
M’n koelkast is een beauty. Als ik die opendoe dan zie ik prachtige groente en fruit waar ik de komende tijd van ga genieten.

To your health!

View this post on Instagram

Fruit and veggie haul ???? Yum! Ananas, bloemkool, bleekselderij, bramen, moerbeien, lijnzaad, cashews, watermeloen, jonge Thaise kokosnoten,, avocado’s, pecannoten, sinaasappels, bananen, knoflook, hazelnoten, uien, dadelsiroop, boekweit, citroenen, portobello’s, bietjes, pompoenpitten, appels, rode peper, wortelen, gedroogde pruimen, komkommer, mango, spinazie, daikon, dadels, zonnebloempitten, nectarines, tomaten, bok choi, kersen, linzen en courgette. Plus tal van specerijen en verse kruiden. That’s how we roll when we live a ???????????????????????????? plantbased lifestyle ???? Het opbouwen start vandaag. Ik begin met pruimensap en daarna ga ik op m’n gemakkie pruimen eten. De rest van de dag drink ik sap. Pruimen zijn ideaal om een juice feast mee te breken, want ze zijn rijk aan mooie voedingstoffen en hebben een natuurlijke laxerende werking. Ze helpen daardoor de darmen weer goed op gang komen. De gedroogde pruimen heb ik zo’n 5 uur laten wellen in water. Het water wordt hierdoor verrijkt met vitaminen en mineralen en de pruimen worden zacht en makkelijk eetbaar. Happy Monday! #ontgiften #detox #voedingsdeskundige #detoxcoach #gezond #gezondheid #gezondedarmen #darmflora #gezondleven #gezondeten #sap #juice #fitness #fitnl #fitfam #fitdutchies #plantaardig #veganistisch #zelfliefde #selfcare #alkalisch #juicefeast #fruithaul #veggiehaul #rawfood #feedfeed #puurnatuurlijkleven

A post shared by Detox • Tips • Recepten (@puurnatuurlijkleven) on

Spread the love of Oh my food!

2 Comments

  • Manon

    Ik hou van veggies and fruits. Zelfs een tijdje angst voor gehad en toen dacht ik goed te doen aan een vegan keto leefstijl. Gelukkig weet mijn lijf wel beter en ben ik weer koolhydraten gaan toevoegen. Eet nu weer 5 ? weken whole food plant based. Ooit wel een detox gedaan, alweer 2 jaar geleden. Detox boek gevolgd van the green Happiness dus zat ook afbouwen, sapkuur en opbouwen in. Na de detox was ik in een zeer korte tijd veel aangekomen. At (en eet) plantaardig. Zou graag een detox willen doen, maar er zit angst…..

    • Mirjam

      Hoi Manon,

      Bedankt voor je bericht.

      Dat programma dat je gevolgd hebt beschouw ik persoonlijk niet als een vorm van ontgifting, maar eerder een aangepast dieet.
      Als je echt met ontgifting aan de slag gaat, dan eet je namelijk niet de dingen die zij aanbevelen.

      Tijdens een periode van ontgifting, wat voor ieder mens weer een andere tijdsvak in beslag neemt, ben je bezig met het elimineren van opgehoopt lymfeafval zodat het lymfesysteem weer goed kan gaan werken. Verder ligt er een grote focus op de werking van de nieren, aangezien de nieren het meeste lymfeafval hoort af te voeren (hier gaat het regelmatig mis).

      Het belangrijkste is dat je voor jezelf bedenkt wat je echte doel is. Een periode van ontgifting is een manier om tot je doel te komen. Wat is jouw waarom? Oftewel wat is het in jou dat zegt ik wil graag ontgiften?

      Bang voor een periode van ontgifting hoef je niet te zijn. Een cursus of begeleiding kan handig zijn om je op weg te helpen.

      Succes met alles toegewenst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.